MVO-advies voor bedrijven

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en Social Return On Investment (SROI) zijn hot items. De vraag is, hoe vult een bedrijf deze wensen in of is de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) wellicht veel geschikter? Wij adviseren daarin graag en helpen werkgevers richting het keurmerk.

 

Positief onderscheiden met de PSO

Met de PSO-erkenning tonen bedrijven aan dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen doordat ze bijdragen aan werkgelegenheid van mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie. Social return – ofwel de vereiste vanuit de overheid om bij een inkoopopdracht ook werkzaamheden door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt te laten verrichten – wordt steeds vaker een onderdeel bij een aanbesteding.

 

Keurmerk PSO

TNO heeft in nauwe samenwerking met bedrijfsleven en Stichting in Return Nederland (SIRN) een meetinstrument ontwikkeld waarmee objectief kan worden bepaald in welke mate een bedrijf bijdraagt aan de werkgelegenheid van mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie: de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dit is een keurmerk dat aangeeft hoe ‘inclusief’ het bedrijf in kwestie opereert. Het instrument is bedoeld voor bedrijven die hiermee willen laten zien dat ze sociaal ondernemen serieus nemen. Bovendien kan dit gemeenten en anderen helpen bij het maken van keuzes aan wie een bepaalde opdracht gegund wordt.

Wij helpen bedrijven om de PSO-erkenning te behalen.

Vragen? Laat u terug bellen

Recent nieuws