quote

Ze zijn actief en betrokken!

Hoe wij u kunnen helpen

Specifiek voor de persoonlijke situatie

Omdat we u pas écht van dienst kunnen zijn als we ons verdiepen in uw situatie, gaan we allereerst met u om tafel voor een nadere kennismaking. We vragen daarbij vooral om aan te geven wat hun wensen zijn en wat ze van ons verwachten. Vervolgens vertellen wij graag waar we mogelijkheden zien voor thuisbegeleiding en hoe wij in samenwerking met u kunnen bijdragen aan uw ontwikkeling.

Wij begeleiden op verschillende leefgebieden bijvoorbeeld:

✓ gezonde levensstijl aanleren;
✓ structuur aanbrengen in het huishouden;
✓ ondersteuning bieden bij de administratie;
✓ omgaan met anderen;
✓ het zoeken en volhouden van een daginvulling;
✓ het meegaan naar belangrijke gesprekken;
✓ het aanleren van sociale vaardigheden.

 

Zorgplan opstellen

Samen komen we tot de beste oplossing en leggen dat vast in een zorgplan. Wat staat er zoal in:

  • Aan welke doelen wordt er gewerkt en hoe;
  • Welke acties worden daarvoor ingezet
  • Hoe vaak de begeleiding thuis plaatsvindt;
  • Maar ook dat daar tussendoor ruimte is voor het plannen van eventuele noodzakelijke afspraken (thuis of bij instanties);
  • Wanneer cliënt en coach eventueel ook app- bel- en mailcontact hebben;
  • Hoewel cliënt en coach beiden verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van de activiteiten, draagt de coach altijd zorg voor de coördinatie;
  • Dat bijstellingen en veranderingen van het zorgplan eerst mondeling worden besproken en daarna schriftelijk worden vastgelegd;
  • Welke partijen mede deel uitmaken van het zorgplan (gezinsleden, vrijwilligers, mantelzorgers, basisvoorziening) en op welke manier zij hierbij worden betrokken en natuurlijk op welke wijze er contact wordt onderhouden en wie dit verzorgt.

Onze medewerkers weten mensen te stimuleren en activeren met het doel de zelfredzaamheid te vergroten. Onze medewerkers fungeren als ‘begeleider op maat’.

 

Indicatie ambulante begeleiding

Om begeleiding thuis te ontvangen heb je een indicatie van de gemeente nodig. Heb je nog geen indicatie voor ambulante begeleiding? Dan kun je zelfstandig of met hulp van de ambulante begeleider, contact zoeken met WMO zorgloket vanuit de gemeente waarin je woonachtig bent. Als u wilt dat wij u hierbij helpen, doen wij dit uiteraard graag. De gemeente zal u dan uitnodigen voor een keukentafelgesprek.

Heeft u al een indicatie voor ambulante begeleiding bij een andere organisatie maar u wilt graag veranderen? Dan kunnen wij de indicatie voor ambulante begeleiding in overleg met de gemeente en de organisatie waar u nu begeleiding ontvangt mogelijk omzetten naar De Overstap.

Neemt u gerust contact met ons op, dan bespreken we u persoonlijke vragen en wensen en helpen we u verder.

Download de Zorgfolder

 

Veel gestelde vragen:

Hoe vraag ik begeleiding aan?

Wanneer je een uitkering ontvangt van bijvoorbeeld gemeente of UWV door ziekte of een beperking dan zijn er mogelijkheden voor ondersteuning bij het vinden van werk of in de thuissituatie. De Overstap heeft contacten met gemeenten en UWV. Wij helpen je graag om met je juiste persoon in contact te komen.

Wanneer je een betaalde overeenkomst hebt bij een werkgever en door ontslag of ziekte of andere problemen zijn er verschillende mogelijkheden voor ondersteuning. Neem hiervoor contact op met De Overstap

Wat is de doelgroep van De Overstap?

De doelgroep van de Overstap is zeer divers. Wij ondersteunen bijvoorbeeld jonge mensen thuis of in de zoektocht naar een passende werkplek tot oudere werknemers welke door ziekte op zoek moeten naar een andere werkplek. We beschikken over specifieke kennis van verschillende ziektebeelden en beperkingen bijvoorbeeld over  Autisme. Neem contact op met De Overstap. We staan je graag te woord en bekijken samen met jou wat we voor je kunnen doen.

Lees hier nog meer veel gestelde vragen 

 

 

Vragen? Laat u terug bellen

Recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

×